Fredag och värmen fortsätter
- Angelica, VD BC Låsservice AB
- 18 juli
- 2 min läsning
Fredag och värmen fortsätter här på familjeföretaget är det låssmed Jan som står för installationerna idag medan butiken bemannas av mig (Angelica).
Dagens arbeten är 4 olika och det blir snabbt stressigt och mycket under rådande semestertider.
Idag slutar låssmed Jan klockan 12 när dagens sista planerade arbete utförs.
Vi påminner om att Jouren inte är igång denna och nästa vecka (29 & 30) det är helt omöjligt för mig att arbeta 24 timmar/dag ensam utan backup - jag kan inte vara ute på natten och sena kvällar samtidigt som butiken ska vara öppen 6 dagar i veckan.
Men våra kunder är förstående och problem med lås som kan uppstå är till för att lösas.

Dagens arbeten består av att blinda ett gammal elbleck där det nu sitter motorlås för manövrering istället.
Vi susar vidare och installerar cylinder för in och utvändig låsning på altandörr.
Sedan ska en krånglande ytterdörr få en titt och det som är trasigt byts, förmodligen låshuset i detta fallet.

Till sist avslutar vi med att byta ut en trasig Code Handle 7810 inte direkt vanlig på dagens marknad då nya Yale SMART Codehandle tagit våra altandörrar med storm.
Men vi hade en kvar och nu sitter den strax hos en tacksam privatperson på Ekerö.
Avslutningsvis vill vi skicka lite extra tack och soliga hälsningar till Passera AB i Göteborg!
Detta för deras fantastiska bemötande från medarbetare Anton som snabbt snappade upp att vi har en gemensam kund som Yale Installer Partner och tog sig an arbetet med akut öppning och efterföljande åtgärder.
Jag tror inte många förstår hur hopplöst det är att bli utelåst oavsett om man glömt nycklarna, kodlåset dött, föreningen har strömavbrott så porttelefonen inte fungerar etc.
Då är det nästan viktigare med servicen än något annat i ärendena.
Rätt bemötande och försäkran om att hjälpen är på väg räcker långt.
Men Angelica, hur kommer det sig att du skriver om Göteborg?
Våra följare vet att vi ofta får Yale Nödhjälps samtal från hela Sverige.
Idag var inget undantag och samtalet kom från just Göteborg.
Kunden hade försökt ringa flertalet låssmeder utan att hitta en enda som kunde hjälpa.
Här särskiljer vi oss från mängden - vi svarar och vi sätter igång med att hjälpa kunden att hitta den låssmed som kommer ställa upp och hjälpa till.
10-15 minuter så hade jag Anton från Passera AB i telefonen, han skulle kolla teknikerns möjlighet och återkoppla.
Sagt och gjort 4 minuter senare var hjälpen påkallad till kunden och jag kunde slappna av för vi bryr oss alltid oavsett vart i landet som kunden befinner sig.
Så tack Passera AB för dagens insats och vi önskar er en fantastisk och solig sommar!
Nu ska verktygen som beställts och levereras packas upp tillsammans med påfyllning av Grafitpulver, servicedetaljer och låsbehör för kommande veckas arbeten.
Trevlig helg och soliga hälsningar,
Angelica Jan och Timmy
Familjeföretaget BC Låsservice AB din lokala låssmed på Ekerö och Mälaröarna






