G-3M7Z8QEZ0G G-3M7Z8QEZ0G 8220721947
top of page

Välkommen till bloggen!

Håll dig uppdaterad med det senaste

Tack för att du följer vår blogg!

Sök

Får företagare bli arga

Får företagare bli arga är en bra fråga och självklart får man det.

Däremot ska man använda ilskan på ett konstruktivt sätt där man kan stå för det man säger eller hur man agerar.

Alla kan bli arga och både fredagen och lördagen bjöd på incidenter som jag absolut reagerar på.

Ibland blir man arg

Vi kan väl börja med fredagens incident.

Fredagar stänger vi 15:00 under industrisemestern och det är två sådana dagar kvar.

Igår stängde vi 15:00 och min vän Linnéa mötte upp mig för att umgås efter jobbet.

Jag vill förtydliga att jag är ansikte ut för såväl Familjeföretaget BC Låsservice AB som andra åtaganden som representant för Ekerö Centrums företagarförening.

När Linnéa och jag var klara med att gå i affärer och dricka slush från den lokala godisbutiken Karamellgränd bestämde jag mig för att hälsa på vår säljare från Situation Stockholm.

Säljaren hade haft en bra månad och nu var det bara 3 tidningar kvar att sälja.


Dock meddelade säljaren att en okänd mansperson kommit fram till säljaren och varit riktigt otrevlig och både hotat med att "få bort honom" från Ekerö Centrum och uppträtt rent vidrigt som medmänniska mot säljaren.

Låt mig förtydliga något.

Ekerö Centrum företagarförening samt enskilda näringsidkare i Ekerö Centrum har inga som helst problem med säljare från Situation Stockholm.

Vi uppmuntrar tvärtom säljaren att finnas i vårt centrum då säljaren är trevlig och snäll mot besökarna i Ekerö Centrum samt inte är påflugen eller påstridigt med sitt tidnings säljande.


Enligt lag har säljaren full rätt att besöka Ekerö Centrum och på kommunens mark sälja sina tidningar. Det krävs inget tillstånd så länge de inte inkräktar på någon annan verksamhet i Ekerö Centrum, breder ut sig med bord, tält, eller annat för att sälja sina tidningar, tar upp en och samma plats flera dagar i rad, veckor i sträck eller stör företagarna eller besökarna i Ekerö Centrum.

Att allmänt ogilla hårt arbetande gatuförsäljare är inte ett giltigt skäl att behandla en människa illa i Ekerö Centrum.


Oavsett vad så pratade jag med säljaren och bad om ursäkt för hur illa behandlad säljaren blivit.

Dessutom tog jag åter upp hur uppskattad säljaren är och att jag hoppas säljaren väljer att fortsätta komma tillbaka till oss i Ekerö Centrum.


Det finns få saker som gör Angelica så arg som riktiga orättvisor eller människor som inte kan bete sig. PUNKT - Omskrivet citat min mamma yppat under min uppväxt

Det var allt jag hade att skriva om fredagen och påminner alla om att vi ska behandla andra som vi själva vill bli behandlade. Var en god granne och medmänniska, det är helt gratis.


Lördagen kom med stormsteg och min sambo Benjamin var med på jobbet. Sedan anslöt sig både pappa Janne och mamma till butiken och vi drack kaffe och fikade.

På besök kom även min sambos dotter (min bonusdotter) tillsammans med sin mamma och mormor. Så vi kan väl säga att nästan hela familjen var samlad idag!


Här kommer nästa incident som man kan bli arg på men som absolut inte är något jag lägger tid eller ilska på.

Även om andra i min närhet reagerade lite mer ilsket.


Vi hade ett privat problem med bankID och valde att ringa banken efter mycket om och men.

Efter över 90 minuter i telefonkö bestämde sig kundtjänst medarbetaren för att inte svara på samtalet utan istället sätta mig direkt från telefonkön på vänt.

Där satt jag i ytterligare 30 minuter innan samtalet klickades.

När jag ringde tillbaka hade köplatsen (på plats 27 startade jag med första samtalet och väntade 2 timmar) nu fick jag köplats 35.

Då jag jobbade idag hade jag inte tid med en lika lång väntetid igen utan valde att försöka få kontakt med banken igen vid ett nytt tillfälle.

Jag brusade inte upp, blev inte arg och behöll lugnet.

Resten av familjen behöver nog fylla på tålamods kärlet något dock.


Mitt nya trigger är nog "du behåller din plats i kön" jag hoppas det, jag har ju stått i den i över 120 minuter. Men att behålla den och bli klickad i örat förtjänar nog en påse hundbajs på skrivbordet hos den som lyckades med denna bravaden.


När man väntat i telefonkö i 120 minuter för att bli klickad när man äntligen kommer fram

Förutom ovanstående hjälpte jag en kund kopiera nycklar och så bokades nya arbeten inför kommande vecka.

Dagen avslutades med en fotografering hos Floristhörnan och efter 15 gick Benjamin och jag hem för dagen.


Vi tackar för en fantastisk vecka i service och trygghetens tecken och önskar er en fortsatt underbar sommar så ses vi igen på måndag från 09:00!


Glada hälsningar,

Angelica Carlsson, VD Familjeföretaget BC Låsservice AB din lokala låssmed på Ekerö och Mälaröarna



Tack för att du följer oss!

bottom of page